Strefa wiedzy Scania – wszystko, co chcesz wiedzieć

W naszej strefie wiedzy znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania – prosto, konkretnie i bez zbędnego technicznego żargonu.

Chcesz wiedzieć więcej o naszych ciężarówkach lub usługach? A może ciekawi Cię, jak działa nasza firma? Zajrzyj do sekcji FAQ, gdzie nasi eksperci – doświadczeni pracownicy Scania – dzielą się swoją wiedzą i odpowiadają na pytania fanów marki.

Nie znalazłeś odpowiedzi? Zadaj pytanie – jesteśmy tu, by Ci pomóc!

Ciężarówki Scania

Zależy to od tego, do jakich zadań samochód ciężarowy będzie wykorzystywany. Ciężarówki Scania mają modułową konstrukcję, co pozwala na ich pełne dostosowanie do konkretnego zadania.
Scania to nie gotowy szablon. To modułowa konstrukcja, dzięki której możesz stworzyć ciężarówkę idealnie dopasowaną do swojej pracy, stylu jazdy i oczekiwań. Kabina, układ napędowy, silnik, osie, wyposażenie, technologia – wszystko dobierasz tak, jak chcesz. Nie płacisz za to, czego nie potrzebujesz. Inwestujesz w to, co naprawdę ma znaczenie. Dlatego nie ma jednej ceny – jest Twoja cena.
Taką, jaką sobie wymarzysz. Bo w Scania nie chodzi tylko o wybór modelu – chodzi o stworzenie ciężarówki, która pasuje do Ciebie jak rękawica. Potrzebujesz pojazdu do długich tras? A może szukasz niezawodnego partnera do pracy w trudnym terenie? Szukasz mocy, komfortu, oszczędności – albo wszystkiego naraz? U nas to Ty decydujesz.

Wejdź do konfiguratora Scania i przekonaj się, jak wygląda ciężarówka stworzona dokładnie pod Twoje potrzeby. Wybierz kabinę, silnik, wyposażenie, kolory, dodatki – wszystko, co sprawi, że Twoja Scania będzie jedyna w swoim rodzaju.
Oprócz solidnej konstrukcji i bezpiecznego miejsca pracy dla kierowcy, najważniejsze cechy ciężarówek Scania to niskie zużycie paliwa i świetne wsparcie ze strony sieci serwisowej. Długi okres użytkowania często skutkuje stosunkowo wysoką wartością rezydualną
Ciężarówkę Scania możesz kupić u jednego z naszych dealerów na terenie całego kraju. Możesz szybko znaleźć najbliższy punkt dealerski Scania, korzystając z lokalizatora dealerów Scania.
Zużycie paliwa to nie tylko liczba. To efekt dobrze dobranej specyfikacji, przemyślanej konfiguracji i stylu jazdy kierowcy. A że Scania to pojazd modułowy – Ty masz wpływ na każdy z tych elementów. Oszczędność? Tak. Ale bez kompromisów – z pełną mocą, komfortem i niezawodnością, z których Scania słynie.

Scania Super nasz najnowszy układ napędowy, został zaprojektowany z myślą o lepszej efektywności paliwowej. Pozwala on obniżyć zużycie paliwa nawet o ponad 10% w porównaniu do wcześniejszych modeli Scania. To oznacza realne oszczędności w codziennej eksploatacji – zwłaszcza przy dużych przebiegach – a także mniejszy wpływ na środowisko. Dla firm transportowych to konkretna korzyść – niższe koszty paliwa bez rezygnacji z osiągów czy niezawodności.

Chcesz wiedzieć, ile spali Twoja przyszła Scania? Skonfiguruj ją tak, jak będziesz z niej korzystać – a resztę pokaże droga. Mądrze dobrana, dobrze prowadzona – Scania potrafi pozytywnie zaskoczyć.
Na drogach nadal jeździ wiele ciężarówek Scania, które mają na liczniku ponad 2 miliony kilometrów. Oczywiście, w dużej mierze zależy to od prawidłowego użytkowania w połączeniu z dokładnym harmonogramem konserwacji.
Wcześniej decydowano o tym na podstawie sposobu użytkowania pojazdu. Obecnie samochody ciężarowe są wyposażone w komunikator (czarną skrzynkę), który na bieżąco monitoruje potrzebę konserwacji i raportuje ją do serwisu. Ta forma elastycznej konserwacji ma tę zaletę, że wykonuje się wyłącznie te prace serwisowe, które są niezbędne. Dzięki temu ciężarówka może szybko wrócić na drogę..
Scania to firma globalna, ale działamy lokalnie, zapewniając rozwiązania dopasowane do indywidualnych potrzeb. Usługi finansowe Scania to elastyczne, dopasowane finasowanie oraz ubezpieczenie. Wszystko to gwarantuje przewidywalne koszty i zarządzanie ryzykiem w całym okresie użytkowania pojazdu.

Scania V8

Najmocniejszy silnik Scania V8 ma moc 770 KM i moment obrotowy 3700 Nm.
Zależy to w pełni od specyfikacji pojazdu, a także od codziennego użytkowania i stylu jazdy kierowcy.
Konserwacja silnika Scania V8 niczym nie różni się od konserwacji każdego innego silnika Scania.
Silniki Scania V8 są projektowane z myślą o długiej i intensywnej eksploatacji. Przy odpowiednim stylu jazdy i regularnym serwisie, mogą pokonać ponad 1,5 mln km, a w wielu przypadkach – znacznie więcej. Na ich trwałość wpływa też sposób użytkowania – rodzaje tras, wielkość obciążenia, warunki, w jakich pracują. W rękach doświadczonego kierowcy i przy dobrym utrzymaniu, V8 może pracować niezawodnie przez długie lata. To solidna jednostka, zbudowana z myślą o wyzwaniach transportu ciężkiego – tam, gdzie liczy się moc, wytrzymałość i pewność działania.
Najmocniejszy 13-litrowy 6-cylindrowy silnik Scania o mocy 560 KM jest mocniejszy od najlżejszego silnika Scania V8 o mocy 530 KM. Silniki V8 o mocy 590 KM, 660 KM i 770 KM są mocniejsze niż jakikolwiek inny silnik Scania.
Scania V8 łączy w sobie to, czego kierowcy i przewoźnicy szukają od lat: moc, trwałość i niezawodność. Gdy Scania wprowadziła silnik V8 w 1969 roku, był to najmocniejszy silnik ciężarówki na rynku. Od tamtej pory zdobył uznanie nie tylko dzięki osiągom, ale też dzięki temu, jak długo potrafi pracować w trudnych warunkach. Dla wielu kierowców V8 to coś więcej niż tylko silnik – to pewność, że poradzi sobie z każdym zadaniem, nawet pod dużym obciążeniem i na długich trasach. Zapewnia moc, żywotność i ten charakterystyczny, głęboki dźwięk, który wielu uznaje za znak rozpoznawczy Scania.
Silnik Scania V8 jest wykorzystywany tam, gdzie najbardziej liczą się moc, wytrzymałość i ciągłość pracy – czyli głównie w transporcie ciężkim i wymagających warunkach drogowych. To idealny wybór dla zestawów o dużej masie, które pokonują długie trasy – zwłaszcza w terenach górzystych. Często wybierają go firmy zajmujące się transportem długodystansowym, transportem ponadnormatywnym czy leśnictwem i budownictwem.

Dzięki dużemu momentowi obrotowemu i wysokiej mocy, V8 radzi sobie z zadaniami, które wymagają więcej niż standardowy układ napędowy.

Pojazdy elektryczne

Scania oferuje elektryczne ciężarówki do dystrybucji miejskiej i regionalnej. W ofercie znajdują się zarówno ciągniki siodłowe, jak i podwozia elektryczne, które można dostosować do różnych zabudów – np. chłodnie, wywrotki czy pojazdy komunalne. Elektryczne ciężarówki Scania sprawdzają się szczególnie dobrze w transporcie między miastami, w dojazdach do centrów logistycznych oraz w firmach, które chcą obniżyć emisję CO₂ i spełnić rosnące wymagania dotyczące zrównoważonego transportu. To pojazdy, które nie tylko spełniają zadanie, ale też wpisują się w przyszłość branży – cichsze, czystsze i coraz bardziej efektywne.
To zależy – przede wszystkim od rodzaju trasy, obciążenia, stylu jazdy i warunków pogodowych. Przy typowym użytkowaniu w transporcie regionalnym, elektryczne ciężarówki Scania zapewniają zasięg ok. 400 km na jednym ładowaniu. Zasięg ten w pełni sprawdza się podczas codziennej pracy w dystrybucji między miastami, przy dostawach do magazynów czy obsłudze tras powtarzalnych, gdzie pojazd może być regularnie ładowany – np. w bazie lub na trasie.

Scania oferuje różne konfiguracje baterii, dzięki czemu można dobrać zestaw odpowiedni do konkretnego zastosowania – bez noszenia „na zapas” niepotrzebnego ciężaru. A dzięki postępowi w technologii, zasięgi będą dalej rosły. Dla transportu regionalnego to rozwiązanie, które już dziś działa w praktyce – cicho, bezemisyjnie i efektywnie.
Podobnie jak każdy samochód ciężarowy Scania, pojazd elektryczny jest również dostosowywany pod względem specyfikacji do indywidualnych potrzeb firmy. Dlatego nie mamy stałego cennika.

Polecane pytania od subskrybentów

Sprawdź odpowiedzi na pytania naszych subskrybentów:

Czy silnik Scania V8 jest mocniejszy od 6-cylindrowego silnika Scania?

Najmocniejszy 13-litrowy 6-cylindrowy silnik o mocy 560 KM jest mocniejszy od najlżejszego silnika V8 o mocy 530 KM. Ponadto silniki V8 o mocy 590 KM, 660 KM i 770 KM są mocniejsze niż jakikolwiek inny silnik Scania.

Jakie jest zużycie paliwa ciężarówki Scania?

Zależy to od specyfikacji pojazdu, a także od codziennego użytkowania i stylu jazdy kierowcy. W przypadku typowego zestawu ciągnika siodłowego 4×2 o dopuszczalnej masie całkowitej 40 ton i z układem napędowym Super oraz dobrze wyszkolonego kierowcy, zużycie paliwa na poziomie 25 l/100 km nie jest wyjątkiem.

Zadaj pytanie